Af Lotte Madsen Status efter "kom og prøv roning" 27. april 2019. - Annoncerne på busserne i Kbh. har fungeret fint - Billboard-reklamen på Nørreport Station var fin - Vejret var "dårligt": Regn - Omkring 80 gæster har været forbi klubberne den dag Tilbagemeldingerne ser således ud:
SAS: 10 gæster (sidste år 30, vejret kan have haft indflydelse) 2 på roskole, 5 har vist interesse. Info fra husstandsomdelte flyers, 1 ønskede kajak. GEFION; 1 gæst, som har meldt sig ind KVIK, DSR, Skjold: 13 gæster hvert sted enkelte gengangere, alle kom på vandet, nogle er begyndt på roskole med det samme. Dragør: 2 gæster som havde set FB-opslag samme dag, der kommer normalt "ingen" til Åbent hus i Dragør Furesø: 10 gæster, ingen af dem har pt. tilmeldt sig roskole Lyngby/Lyngby Dame: 5 gæster som alle var på søen, 4 kommer igen, og skal på rokursus. Skovshoved: en del (10-12)gæster på vandet, de fleste er efterfølgende kommet på ro-skole, meget positivt, kæmpe succes. Hvidovre: max 10 gæster, et par stykker tilmeldte sig ro-skole Hellerup Dame: der kom desværre ikke nogen Øresund: 8 roere og 2 ældre roere, 2 har fundet os på hjemmesiden; 2 har fundet os via Facebook; 3 har selv kontaktet os, 1 anbefalet af andre. Ingen havde set busreklame eller billboard KR: 3 gæster. Af de 3 havde én set reklamer på busserne - de øvrige havde googlet. ! En vil på roskole - de to, der havde googlet, var mere orienteret mod havkajak. Roklubben Furesø: Vi har ikke spurgt ind til deres kendskab til arrangementet ligesom vi kun har kontaktadresser på et par stykker. Umiddelbart var alle glade for arrangementet. Vejret var desværre ikke det bedste, men det er jo som det er. Enkelte udtrykte at tidspunktet ikke var så velvalgt idet familierne har en del faste gøremål lørdag formiddag. Input fra KVIK Næste år bør arrangementet evt. være en søndag i stedet for en lørdag Ven eller familie (som ror i KVIK): 5 Facebook (hvor vi har købt ekstra eksponering og fremstillet en video): 4 Www.roforeningen.dk: 1 Bus eller Nørreport: 1 Materialet er alt for begrænset til at være dækkende, men i forhold til vores øvrige åbne huse passer mønstret meget godt, at nr. 1 er ”vennehvervning”, nr. 2 er facebook og nr. 3 er vores hjemmeside. Resultatet er godkendt, men ikke prangende. På et normalt åbent hus i KVIK (2 timer på en hverdagsaften) har vi lige så mange gæster, så vi kan desværre se nogen direkte effekt af trafikreklamerne. Vi kan selvfølgelig altid håbe på en indirekte effekt ved at samme budskab serveres på flere forskellige platforme, men det kræver så at Københavnskredsen næste år leverer færdige billeder, tekster og evt. videoer, så vi bedre kan bakke op om kredsens kampagne. PS! Vores video kan ses på Facebook / RoforeningenKVIK /Begivenheder /Kom til åbent hus 27/4 og se… Gefion ønsker sig billedmateriale så der kan være samhørighed mellem bus/billbord annoncerne, og dét materiale, klubberne selv fremstiller, og gerne et link fra teksten på roningkbh. dk direkte til klubbernes hjemmeside, Gefion stiller gerne med hjælp til dette. Vi må indrømme, at vi heller ikke havde gjort meget ud af det selv. Fx havde vi hverken en annonce eller en artikel i ØBRO-bladet eller forskellige opslag på Facebook. Det vil vi gøre bedre næste år. Og havde fx en stor artikel i Øbrobladet sidste år - den gav faktisk 19 besøg på ÅBEN HUS. Vi vil også meget gerne have mulighed for, at der er links de forskellige roklubber og eller små videoklip. DSR: input til kredsen: Busreklamerne har virket og er blevet set! Fælles markedsføring – samme brand – til alle klubber (Billedfiler, som kan sættes på respektive hjemmesider i klubberne og på de sociale medier). Kan vi få trykt et postkort til ”GoCARD”? Og få omdelt via GoCARD (LMA) dette koster i: Hovedstaden(Storkøbenhavn)Antal Stativer Pris pr. stativlomme 85 kr, /200 stativer, 1 periode á 2 uger 17.000 kr. Øresund: Selvom ingen henvendte sig pga. reklamerne med ”kom og prøv roning”, synes jeg stadig, det er en god idé at afholde en fælles åbent hus dag ”Rosportens Dag” – og gerne i hele Danmark, som jeg også foreslog på Hovedgeneralforsamling i 2018. Som du ved, gav det fælles fodslag for roklubberne på Amager, som hver især sørgede pressedækning i lokalaviserne, og fik sat arrangementet på hjemmesider og Facebook sider. Det synes jeg, vi skal blive ved med. Jeg synes, at opfordringen til evt. at vise roere videre til andre roklubber, som enten har ungdomsroning eller ligger tættere på arbejdsplads, er rigtig vigtig. At vi hjælper hinanden. Også vigtig, at vi får tekstoplæg til pressemeddelelse og gode fotos, som vi kan bruge i PR for Rosportens Dag. Måske skal vi droppe at bruge så mange penge til næste år i Københavns Kredsen på reklamer? Lotte Madsen foreslår afslutningsvis, at kredsen prøver med et Åbent-Hus-Arrangement igen til næste år, og datoen for dette vil snarest blive meldt ud.
0 Comments
Leave a Reply. |
Nyt fra KBH KredsenArkiv
Januar 2021
Kategorier |